Saltar al contenido

Η Color Mission του Adox θέλει να σώσει την παραγωγή φωτογραφικών ταινιών

29 de octubre de 2022

Βασικά Takeaways

  • Τα κέρδη από την ταινία Color Mission της Adox θα χρηματοδοτήσουν την έρευνα για το μέλλον της ταινίας.
  • Η φωτογραφία ταινιών είναι μια υγιής, αναπτυσσόμενη αγορά που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση.
  • Το Color Mission μοιάζει πολύ καλή ταινία.

Η γερμανική εταιρεία φωτογραφίας Adox χρησιμοποιεί τα κέρδη από τη νέα της ταινία Color Mission 35mm για να χρηματοδοτήσει την έρευνα για το μέλλον του φιλμ. Η φωτογραφία ταινιών γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Ταυτόχρονα, το φιλμ γίνεται πιο ακριβό και οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να το φτιάξουν, εν μέρει χάρη σε προβλήματα προμήθειας. Σε μια περίεργη ανατροπή, η Fujifilm πουλάει ακόμη και ρολά Kodak Gold 200 με νέα επωνυμία ως δικά της. Η Adox, όπως θα δούμε παρακάτω, είναι μια γερμανική εταιρεία με αποστολή να συνεχίσει να φτιάχνει παλιά φιλμ και φωτογραφικά χημικά, και τώρα, να δημιουργεί νέα. «Όσο και αν μου αρέσει η ευκολία της ψηφιακής φωτογραφίας, είναι πραγματικά μια χαρά η φωτογραφία με φιλμ», είπε ο φωτογράφος CJ Moll στο Lifewire μέσω email. «Με την ψηφιακή φωτογραφία, μπορείτε γρήγορα να παράγετε, να προβάλετε και να επεξεργαστείτε εικόνες. Η ταινία επιβραδύνει έναν φωτογράφο και μας κάνει να σκεφτόμαστε τι τραβάμε μια φωτογραφία, και υπάρχει στην πραγματικότητα στον πραγματικό κόσμο, δίνοντας σε κάθε εικόνα μεγαλύτερη αξία από κάτι χαμένο στην ψηφιακή άβυσσο».

Αποστολή διάσωσης

Η Adox ξεκίνησε το 1860, φτιάχνοντας φωτογραφικό φιλμ, χαρτί και χημικά. Όπως και οι περισσότερες άλλες εταιρείες αναλογικής φωτογραφίας, παραλίγο να πεθάνει, αλλά τώρα είναι ισχυρό, με ένα εργοστάσιο στο Βερολίνο της Γερμανίας και ένα άλλο στο Marly της Ελβετίας. Έχει μάλιστα αναστήσει ορισμένα αρχαία προϊόντα από ιστορικά σημαντικές και πλέον ανενεργές εταιρείες όπως η Agfa.

Η ταινία Color Mission περιορισμένης προβολής της Adox

Το Color Mission ξεκίνησε ως έγχρωμο φιλμ ISO 200, το οποίο ερευνήθηκε και σχεδιάστηκε από κοινού από την Adox και έναν άλλο κατασκευαστή που δεν κατονομάζεται. Αυτός ο κατασκευαστής χρεοκόπησε μετά την πρώτη σειρά παραγωγής. Αυτή η ταινία έχει τοποθετηθεί σε ψυχρή αποθήκευση και είναι τώρα προς πώληση. Το τεστ είναι ότι τα κέρδη αυτής της ταινίας περιορισμένης έκδοσης θα διατεθούν εξ ολοκλήρου στη χρηματοδότηση της κινηματογραφικής έρευνας. Στόχος είναι η παραγωγή μιας νέας, σύγχρονης έγχρωμης ταινίας. Η Adox λέει ότι αυτό πιθανότατα θα διαρκέσει έως και τέσσερα χρόνια, αλλά τι είναι οι φωτογράφοι κινηματογράφου αν όχι υπομονετικοί; Το απόθεμα του Color Mission είναι αρκετό για να αντέξει μέχρι τότε. Είναι διαθέσιμο μόνο από το κατάστημα Fotoimpex που εδρεύει στο Βερολίνο, μέσω του ιστότοπου ή μέσω ταχυδρομικής παραγγελίας.

Γιατί Κινηματογράφος;

Γιατί η ταινία είναι τόσο δημοφιλής; Και εννοούμε πραγματικά δημοφιλή. Το τοπικό μου κατάστημα επεξεργασίας ταινιών, το οποίο πουλάει επίσης μεταχειρισμένες κάμερες και διοργανώνει κοινοτικές εκδηλώσεις, έχει συνήθως τόσο μεγάλη ζήτηση που οι ταινίες χρειάζονται έως και μία εβδομάδα για να αναπτυχθούν. Τα περισσότερα καταστήματα δεν μπορούν να κρατήσουν δημοφιλείς ταινίες όπως το Tri-X της Kodak σε απόθεμα, και αυτό κοστίζει 11 € (12-13 $) το ρολό, μόλις 36 φωτογραφίες. Η ανάπτυξη αυτού του ρολού κοστίζει ξανά το ίδιο, χωρίς εκτυπώσεις. Όσο κι αν αγαπώ την ευκολία της ψηφιακής φωτογραφίας, είναι πραγματικά μια χαρά η φωτογραφία με φιλμ. «Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την αύξηση της δημοτικότητας στον κινηματογράφο για άλλη μια φορά», είπε η φωτογράφος Bre Elbourn στο Lifewire μέσω email. «Νομίζω ότι αυτή η γενιά που φέρνει πίσω την ταινία είναι [revealing a] επιθυμία να επιβραδύνει και να μείνει στην παρούσα στιγμή. Οι Millennials και Gen-Z έχουν συνηθίσει στη στιγμιαία ευχαρίστηση της λήψης φωτογραφιών σε κινητά τηλέφωνα. Το φιλμ σε γεμίζει με μια ανταποδοτική αίσθηση προσμονής καθώς περιμένεις να αναπτυχθεί – ένα συναίσθημα που, στη σημερινή στιγμιαία κοινωνία, μπορεί να είναι δύσκολο να το βρεις».

Μπορεί οι ίδιοι να μην το εξηγήσουμε έτσι, αλλά η εξήγηση του Elbourn ταιριάζει σίγουρα με την ισχυρή έλξη που ασκεί αυτό το παλαιότερο μέσο σε ορισμένους από εμάς. Αυτές οι παλιές κάμερες είναι επίσης μια ευχάριστη χρήση. «Προσωπικά είχα περισσότερες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές που σταμάτησαν να λειτουργούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα από ό,τι, ας πούμε, η 60χρονη κάμερα του παππού μου που εξακολουθεί να κλωτσάει», λέει ο Elbourn.

Αναδυόμενη σκηνή σκοτεινού δωματίου που παρέχεται από την Ilford Photo

Η φωτογραφία ταινιών δεν θα επιστρέψει ποτέ στην κυριαρχία, αλλά για εταιρείες όπως η Adox, αυτό δεν έχει σημασία. Η ζήτηση για προϊόντα ταινιών είναι υγιής και αυξανόμενη και αρκεί για να υποστηρίξει ανεξάρτητες εταιρείες όπως η Adox, ειδικά με την παγκόσμια αγορά του διαδικτύου. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Ilford συνεχίζει να κατασκευάζει τις εμβληματικές ασπρόμαυρες ταινίες της και πρόσφατα κυκλοφόρησε ακόμη και μια σκηνή σκοτεινού δωματίου pop-up, ώστε να μπορείτε να δημιουργήσετε ένα εργαστήριο σε οποιονδήποτε ελεύθερο χώρο έχετε, όπως γκαράζ ή υπόγειο. Όποιοι και αν είναι οι λόγοι για την αναζωπύρωση της ταινίας, φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει ως εναλλακτική στην ψηφιακή, η οποία φαίνεται σαν μια τέλεια ισορροπία.