Βασικές επιλογές
- Η VR βιώνει τεράστια ανάπτυξη της αγοράς, θέτοντας μια τάση για τα επόμενα χρόνια.
- Η μοναδική κοινωνική απομόνωση του Coronavirus μπορεί να ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από το ενδιαφέρον για το VR.
- Οι εταιρείες τεχνολογίας βλέπουν το μέλλον της VR πολύ πέρα από τον κόσμο των τυχερών παιχνιδιών, καθώς ο coronavirus έχει τους ανθρώπους να οραματίζονται εκ νέου την επαγγελματική τους ζωή.
Yagi Studio / Getty Images
Το μέλλον της εικονικής πραγματικότητας είναι εξαιρετικά λαμπρό, καθώς η πανδημία του coronavirus έχει ανοίξει τους καταναλωτές σε πιο ευφάνταστες δυνατότητες στον τομέα της τεχνολογίας που υπερβαίνουν το gaming. Μια πρόσφατη έκθεση που κυκλοφόρησε από το Advance Market Analytics δείχνει ότι το VR έχει τεθεί για μαζική επέκταση καθώς βιώνει εκρηκτική ανάπτυξη της αγοράς. Η ετήσια αύξηση της VR ήταν ιστορικά απότομη, με προβλέψεις πριν από το COVID που δείχνουν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 30% έως το 2027, σύμφωνα με την Grand View Research. Η πανδημία coronavirus έχει απλώς αυξήσει αυτό το όριο, καθιστώντας έναν από τους κύριους οδηγούς για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις το 2020. «Το VR θα είναι, για μεγάλο χρονικό διάστημα, ένα μικρό τμήμα της αγοράς τυχερών παιχνιδιών. Αλλά η αύξηση του είναι προβλέψιμη. Μετά από όλα, παρέχει μια εμπειρία που κανένα άλλο μέσο δεν μπορεί να προσφέρει », δήλωσε ο Stéphane Intissar, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας παιχνιδιών VR OZWE Games, σε συνέντευξη με
Σωσίβιο.
Επιπτώσεις του Coronavirus στο VR
Η OZWE Games υπήρξε ηγέτης στην αγορά VR με δημοφιλείς τίτλους παιχνιδιών όπως Νίκησε τον Sabre και Anshar Wars, ως επίσημος συνεργάτης της Oculus. Η Intissar βλέπει το γυαλί ως μισό γεμάτο, καθώς η πανδημία έχει προκαλέσει αυξημένο ενδιαφέρον για την τεχνολογία VR. Οι πωλήσεις υλικού VR, ωστόσο, έχουν μειωθεί το 2020 καθώς τα προβλήματα προσφοράς έχουν επιδεινωθεί λόγω των εργασιακών δυσκολιών που ακολούθησαν την παγκόσμια πανδημία. Οι ερευνητές δείχνουν ότι η προσφορά, όχι η ζήτηση, προκάλεσε μείωση της πρόσβασης σε συσκευές VR το 2020, όπως και οι τίτλοι βιντεοπαιχνιδιών Half-Life: Alyx είδα πώς μπορεί να μοιάζει η ζήτηση. Μόνο αυτό το παιχνίδι κέρδισε περισσότερα από όλους τους τίτλους παιχνιδιών PC VR το 2019. Το περιεχόμενο παιχνιδιών VR ευθύνεται για το 41% περίπου του συνολικού μεριδίου αγοράς, που ξεπερνά κατά πολύ την εκπαιδευτική, επαγγελματική ή προσβασιμότητα. Ο γίγαντας τυχερών παιχνιδιών, η Sony, είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής VR στον κόσμο με το δημοφιλές PlayStation VR, αλλά η εισβολή του Facebook σε VR αρχίζει να μετατοπίζει την αγορά με εντυπωσιακούς αριθμούς και μια αυξανόμενη κινεζική αγορά είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει περαιτέρω αναστάτωση.
Westend61 / Getty Images
«Βλέπουμε αύξηση + 5 φορές στις πωλήσεις VR από την κυκλοφορία του Quest 2 από το Facebook. Φαίνεται ότι είναι το κυρίαρχο ακουστικό στην αμερικανική αγορά για το επόμενο έτος», δήλωσε ο Intissar. «Ταυτόχρονα, περισσότεροι Κινέζοι κατασκευαστές εξοπλισμού κινούνται στην αγορά της Κίνας, την οποία δεν καλύπτει το Facebook. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια επιπλέον αύξηση στην αγορά το 2021.» Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος του coronavirus στην πραγματικότητα του VR δεν είναι το gaming, αλλά ο κόσμος των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται τόσο με τους υπαλλήλους τους όσο και με τους καταναλωτές, καθώς οι σχέσεις με βάση τις αποστάσεις γίνονται όλο και περισσότερο ο κανόνας.
Μέλλον μετά το παιχνίδι
Τον Μάιο του 2020, το Facebook φλερτάρει την ιδέα της επένδυσης σε επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα για να αυξήσει την παραγωγικότητα και τη συνεργασία της απομακρυσμένης εργασίας εν μέσω της χειρότερης πανδημίας κοραναϊού που έδειξε την εξ αποστάσεως εργασία ως πιθανή μεσοπρόθεσμη πραγματικότητα για πολλά Αμερικανών εργαζομένων.
Αυτός ο συνδυασμός εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), γνωστός ως μικτή πραγματικότητα, πιθανότατα απέχει πολύ από το να είναι ένα κοινό συστατικό της τεχνολογίας στο μέλλον. Ωστόσο, οι νεοσύστατες εταιρείες όπως το Microsoft HoloLens και το Magic Leap One ηγούνται του πακέτου για να κάνουν τη βιομηχανία πιο προσιτή στους καθημερινούς χρήστες. Πολλοί από τους καινοτόμους στον κόσμο της τεχνολογίας είναι ήδη VR και μικτή πραγματικότητα ως απτή δυνατότητα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook Mark Zuckerberg είπε ότι θέλει να φέρει «ένα δισεκατομμύριο άτομα στην εικονική πραγματικότητα» κατά τη διάρκεια ενός 2017 Oculus 4 event. Μια ψηλή παραγγελία, η εταιρεία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην εικονική πραγματικότητα, υπόσχεται 3 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία, και άλλοι ηγέτες του κλάδου ακολουθούν το ίδιο, συμπεριλαμβανομένης της Microsoft και της Apple με την πρόσφατη εξαγορά του NextVR. Αυτές οι εταιρείες προσπαθούν να επεκτείνουν το VR στον κόσμο της εργασίας με γυαλιά και ακουστικά. Φυσικά, εκτός από τις άνετες δουλειές γραφείου, αυτό δεν είναι μια ρεαλιστική επαναπροσδιορισμός του τρόπου με τον οποίο εργάζονται οι άνθρωποι, αλλά έχει τη δυνατότητα να μειώνεται με μοναδικούς, μη γνωστούς τρόπους σε άλλους τομείς.
seksan Monghonkhamsao / Getty Images
Δεδομένου ότι η πανδημία του coronavirus έχει κάνει την απομακρυσμένη εργασία συνηθισμένη, η έλλειψη συνεργατικής εργασίας ήταν ανησυχητική για μερικούς, αλλά η VR και η AR επιτρέπουν στους υπαλλήλους να συνεργάζονται με νέους και συναρπαστικούς τρόπους για να βοηθήσουν ενδεχομένως να αναζωπυρώσουν την αίσθηση της εργασίας στο σπίτι. Ενώ θεωρείται ως ένα νέο στοιχείο παιχνιδιού, η VR έχει αρχίσει να ριζώνεται πέρα από αυτόν τον στενό φακό. Εκτός του επαγγελματικού κόσμου, η Intissar βλέπει επίσης την VR να κάνει το δρόμο της βαθύτερα στον τομέα της ψυχαγωγίας και ακόμη και να κάνει επιδρομές στην αγορά κατοικιών. «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τα θέατρα να εξαφανιστούν μεσοπρόθεσμα, οπότε η VR θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική αντικατάσταση για αυτό», είπε. «Υπήρξε μια έξαρση για νεότερους, ασφαλέστερους, επιλογές ψυχαγωγίας, καθώς και επαγγελματικούς τρόπους επικοινωνίας. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τρόπος, εκτός από τη χρήση ακουστικών εικονικής πραγματικότητας, να επισκεφθείτε αποτελεσματικά τα δωμάτια του ξενοδοχείου πριν τα κάνετε κράτηση στο διαδίκτυο ή να επισκεφτείτε ένα διαμέρισμα πριν αγοράζετε / ενοικιάζετε χωρίς να πηγαίνετε στον ιστότοπο. Υπάρχει μια ισχυρή ευκαιρία αγοράς εκεί. » Το VR μπορεί να είναι ένα παιχνίδι αλλαγής καθώς οι αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται με εκθετικά ποσοστά, αλλά ως έχει φαίνεται να υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον από το περιεχόμενο. Παραμένει, σύμφωνα με μια σειρά μετρήσεων, μια συσκευή καινοτομίας για τους λάτρεις της τεχνολογίας 25 έως 40 ετών για άνδρες – πολύ μακριά από αυτό που οι καινοτόμοι οραματίζονται ως το μέλλον της VR. «Τώρα, το περιεχόμενο πρέπει να ακολουθήσει», δήλωσε ο Intissar. «Ωστόσο, δεν είμαστε εκεί ακόμα.»