Saltar al contenido

5 λόγοι για τους οποίους ο δίσκος Universal Media της Sony απέτυχε

2 de junio de 2021

Οι άνθρωποι της Sony πίστευαν ότι ένας μικροσκοπικός δίσκος UMD ήταν η τέλεια μορφή για το φορητό PlayStation τους, αλλά οι παίκτες και οι κριτικοί δεν ήταν τόσο ενθουσιώδεις. Εδώ είναι οι κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους το νεότερο PS Vita χρησιμοποιεί κασέτες αντί για την αρχική μορφή δίσκου Sony PSP.

Το UMD είναι μια οπτική μορφή

Βικιπαίδεια
Κατά κάποιο τρόπο, ένας οπτικός δίσκος είναι στην πραγματικότητα ένα ιδανικό μέσο αποθήκευσης για βιντεοπαιχνίδια. Οι οπτικοί δίσκοι είχαν (ή τουλάχιστον είχαν τότε) πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα φυσίγγια συγκρίσιμου μεγέθους. Η μεγαλύτερη χωρητικότητα σήμαινε ότι τα παιχνίδια PSP θα μπορούσαν να έχουν καλύτερα γραφικά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Για φορητές συσκευές, ωστόσο, υπάρχουν επίσης πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας οπτικός δίσκος απέχει πολύ από το ιδανικό. Τα παιχνίδια PSP είναι εξαιρετικά αργή φόρτωση, και πολλά αν έχουν να κάνουν με την ανάγνωση του δίσκου. Σε μεγάλες κονσόλες, οι χρόνοι φόρτωσης μπορούν να μειωθούν σημαντικά με την εγκατάσταση τμημάτων του παιχνιδιού στη ενσωματωμένη μνήμη της κονσόλας, αλλά το PSP δεν έχει αυτήν την ικανότητα.

Τα UMD δεν είναι καύσιμα

Ένα CD καίει με μεγάλες κίτρινες φλόγες.

Ffotograffydd Mabon Llyr Φωτογράφος / Getty Images
Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το PSP, οι επίδοξοι προγραμματιστές παιχνιδιών οραματίστηκαν να μπορούν να εγγράψουν τα δικά τους μοντέλα 3D σε δίσκο UMD. Είναι δυνατό να κάνουμε κάτι τέτοιο με ένα memory stick, αλλά η υψηλότερη χωρητικότητα του UMD θα επέτρεπε πολύ υψηλότερης ανάλυσης εικόνες, τόσοι πολλοί ονειρεύονταν την ημέρα που η Sony θα απελευθέρωσε ένα UMD burner. Φυσικά, αυτό δεν συνέβη ποτέ. Το PSP ήταν πάντα ένας σημαντικός στόχος για πειρατεία, και η Sony έγινε όλο και πιο ευαίσθητη σχετικά με την προστασία γραφής των παιχνιδιών τους με την πάροδο του χρόνου. Ένας καυστήρας UMD, πιθανότατα αιτιολόγησε, θα άνοιγε μόνο τις πύλες πλημμύρας.

Τα UMD είναι ευαίσθητα

Ένας οπτικός δίσκος CD ή CD που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση ψηφιακών δεδομένων

Noclip, άδεια Creative Commons
Ενώ οι ίδιοι οι δίσκοι UMD είναι αρκετά σκληροί, όπως και τα μεγαλύτερα ξαδέλφια τους στο CD, είναι επιρρεπείς στο ξύσιμο. Για να μειώσει στο ελάχιστο τις γρατζουνιές και τα δακτυλικά αποτυπώματα, η Sony περιλάμβανε UMD σε ένα πλαστικό κέλυφος. Νωρίς, πολλοί παίκτες βρήκαν ότι τα πλαστικά κελύφη είχαν την τάση να διασπώνται και ο δίσκος θα πέσει έξω. Είναι αρκετά εύκολο να τα επαναφέρουν και να ασφαλίζουν με λίγη κόλλα, αλλά δεν ήταν εμπνευσμένο από την εμπιστοσύνη. Μερικοί παίκτες μπερδεύτηκαν επίσης από το κέλυφος και πίστευαν ότι ήταν ένα άλλο στρώμα που έπρεπε να αφαιρεθεί πριν βάλετε το δίσκο στο PSP. Όχι μόνο οι ίδιοι οι UMD αισθάνθηκαν εύθραυστοι, αλλά και η πόρτα στο διαμέρισμα UMD στο PSP, ειδικά στο αρχικό μοντέλο PSP. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, μια σπασμένη πόρτα UMD φαινόταν να είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα με την πώληση διαδικτυακών PSP.

Τα UMD είναι ένα δύσκολο μέγεθος

UMD / Universal Media Disc

Βικιπαίδεια
Αν και ένα UMD είναι πολύ μικρότερο από ένα CD ή DVD, είναι επίσης πολύ μεγαλύτερο από ένα φυσίγγιο Nintendo DS. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες DS μπορούν να μεταφέρουν πολύ περισσότερα παιχνίδια από τους χρήστες PSP. Ένα σχετικό ζήτημα είναι ότι επειδή το UMD είναι μια οπτική μορφή, η συσκευή για την ανάγνωση του UMD καταλαμβάνει αρκετό χώρο μέσα στο PSP. Σκεφτείτε πόσους περισσότερους αισθητήρες και εισόδους έχει συγκρίνει το PS Vita με το PSP, παρόλο που το σύστημα είναι μόνο λίγο μεγαλύτερο. Εάν το Vita χρησιμοποιούσε UMD, θα έπρεπε να είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Τα UMD δεν είναι δοχεία

Ένα Sony PSP UMD και μια κασέτα Nintendo Game Boy συγκρίθηκαν δίπλα-δίπλα.

Βικιπαίδεια
Τα απλά ψυχολογικά εμπόδια που αντιμετωπίζει το UMD δεν μπορούν να αγνοηθούν. Ο καθένας είχε συνηθίσει τις κασέτες σε φορητές συσκευές. Σχεδόν κάθε φορητό σύστημα έχει χρησιμοποιήσει κασέτες, από το Atari Lynx έως το Game Boy. Η Sony ίσως ήταν πολύ φιλόδοξη στη χρήση ενός δίσκου αντί ενός καροτσιού. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι παίκτες πέρασαν το PSP απλώς και μόνο επειδή δεν χρησιμοποιούσαν μια παραδοσιακή μορφή πολυμέσων.